24 Mayıs 2014 Cumartesi

Sanatçının değeri ne kadar? Kime göre?..

Sanatçılara sponsor olan bazı görgüsüz iş adamlarının hiç sevmediğim bir tavırları vardır. Dikkat edin eğitim-öğretim görmemiş, görgüsü olmayan, sonradan para babası olmuş çoğu iş adamında vardır bu trip...

Denk gelirsiniz, bir yerde, bir yemekte sohbetlersiniz. Adam 'dünyaları ben yarattım' havalarındadır ve bir kaç sanatçının da sponsoru olmuştur belki veya sözde gücünden dolayı çoğuna ulaşabilecek imkandadır.

Laf gelir ve "Feşmekan sanatçı"dan bahsedersiniz. "Yaa ona bayılıyorum, o ne ses abi!?" dersiniz en doğal şekilde.

Karşınızdaki de derebeyi kralı ya; hemen atlar lafa ve der ki:

- Ohooo daha ben onunla geçen hafta onunla bir akşam yemeğinde görüştüm. Bizim masaya ne ilgi ne ilgi! Hem onun "feşmekan otelde", "feşmekan restoranda" da ben aracı oldum çıkmasına. Kolay o yaaaa! Sen söyle bir gün çağıralım bir yerde beraber yemek yeriz. Kolay o yaaa...

Bu arada kendisinin bahsettiği sanatçı yıllardır kimsenin yere göğe koyamadığı, çok düzeyli ve bilgi dolu insanların biridir örneğin, ama onun için fark etmez! Güç var ya onda!.. İnsanın bir an; "Abi bana o zaman haftaya oradan bir kilo Gülben Ergen, yanında da yarım kilo Murat Boz sarıp kargolatsana." diyesi geliyor!

Sanatın ve sanatçılarımızın böyle görgüsüzce gücü elinde bulunduran bazıları tarafından bu kadar basit bir mal veya ürün gibi ele alınması ne kadar iğrendirici!..


ARIZA ADAM
Ömer Dalman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder