15 Eylül 2017 Cuma

Çeken bilir

Etin beklemiş yağları
akrabanın soğunun kan bağı
tutunur kalbine buz gibi
çözülmesi imkansız
çeken bilir.

Akrep etmez demişler
akrabanın ettiğini
ne çekti erenler
neden bu anonimler?
çeken bilir.

Sahipsiz kalan kardeşler
kulağını tıkayan büyükler
neden görmezler gerçeği?
çeken bilir.

Şeytan dünyanın sözde hakimi
dışarıdan girenlerin ettikleri
nice ailelerin gözünü kör etti
kimi melek, kimi şeytan gibi

çeken bilir
çeken bilir...


Arıza Adam
Ömer Dalman
15.09.2017


12 Eylül 2017 Salı

Korkuyorlar

İndikçe derine
açıkladıkça sonuçları
sundukça önlerine
uzaklaşıyorlar?..

Sadeleştirdikçe kamraşayı
gösterdikçe çareleri
çaresiz oluyorlar?..

Görmek mi istemiyorlar?..

Tuttukça aynayı yüzlerine
pırıl pırıl ışıklarda
geri çekiliyorlar
ışıkları kapatıyorlar.

Kendilerinden mi korkuyorlar?..

Kaldırdıkça perdeleri
açtıkça sahneleri
gösterdikçe gerçekleri
siniyorlar, kapanıyorlar.

Ölmekten mi korkuyorlar?..


Arıza Adam
Ömer Dalman
12.09.2017


Buralı olmadım

Tam da canım hiç bir şey istemiyorken
açken, susuzken, bıkmışken
öylece gel al beni.

Benden iyi bilirsin beni gerçi...
geçecek susuzluğum
bitecek açlığım
lakin sanaydı özlemim...

Şimdi, geçmiş ve yarın çöktüğünde üstüme
sıfırladığımda gözümü, kulağımı
kapattığımda bu garip dosyayı
öylece gel al beni.

Lakin hiç buralı olmadım.


Arıza Adam
Ömer Dalman
12.09.2017


10 Eylül 2017 Pazar

Kızgın nefesi onun ensesinde inan

Bırak iluminatiyi de
kan emenlere bak aile içinde!
Bırak sistemin köle etmesini de
marhametsizlere bak sülale içinde!

Çoğu şeytanın dölü inan
ister dünyada, ister yanı başında olan
sen sen ol aç gözünü
aşsız bile bırakırlar seni inan!

Sessiz olan kişi kemiksizdir
kanına sahip çıkmayan şerefsizdir
akrabayı satan adam değildir
hepsi Allah'ından bulacak inan!

Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyen
yanı başındakine su başında çöken
karısına, kızına bir şey belli etmeyen
sürünecek hem burada, hem ahirette inan!

Doğrular serpildi aranıza bazı bazı
işte onlardan biri Arıza Adam
yar etmez şerefsize bu dünyayı
kızgın nefesi onun ensesinde inan!


Arıza Adam
Ömer Dalman
11.09.2017

9 Eylül 2017 Cumartesi

Her şeyi sevin

Dünya'yı değil sadece
uzayı da sevin!
Alemleri ve o tüm olasılıkları
hayal edemediğin varlıkları
yaratılmış mahlukları
hepsini sevin!

Zaten uzaydayız demeyin
olmayın basit, olmayın düz...
İzin verin
sarsın sizi de oluşum
göremedikleriniz
duyamadıklarınız
sevsin sizi izin verin!

Yetinmeyin verilen felsefeyle
kanmayın yönlendirenlere
okuduğunuzu değil sadece
olduğunuzu sevin!

Bilgiyi değil
yazılanı değil sadece
kendinizdekini sevin!


Kapadığınızda gözünüzü
görüneni sevin!
Dünyayı değil sadece
her şeyi sevin!


Arıza Adam
Ömer Dalman
09.09.2017


7 Eylül 2017 Perşembe

Egriler ve Düzler

Sen de haklısın, asla sana kızamam.

Sen dümdüz yaşarken, sana verileni görüp, sana verileni duyarken; ben eğri büğrü karışık şekilde düşünüp, başka şeyleri de algılıyorum ve sana doğal olarak eğri büyrü görünüyorum.
Düzler ve eğriler; bu hep böyle gider. Minimalist ve düz çizgili tasarımlarla karmaşık amorf tasarımlar gibi... Ucubelerle normal olanlar gibi... Hepsi doğal...

Yeter ki; eğriler ve düzler karşılıklı birbirlerini doğal kabul etsinler. Evrende bütün geometrilere yer var ve sonsuz...


ARZ

6 Eylül 2017 Çarşamba

Sen de onu görüyor musun?

Hiç o ışığı gözlerin kapalıyken, alnının tepesine doğru gördün mü?..

Peki hiç o ışığı, gündüzleri gözlerin açıkken, bir toplu iğne başı büyüklükte, baktığın bir yerlerde gördün mü?

O sırada bir anda özel ve mutlu hissettin mi?..

Bu sık sık gününe ve gecene karıştı ve o ufak ışığı sevmeye başladın mı?

Onu bir işaret olarak belledin mi?..

Enerji çat kapı geldiğinde uykundan uyanıp, kendini ve yanındakini patlatmamak için geri çekildin mi?..

Yine de her seferinde 'acaba daha ileri gitsem ve enerjiyi tavan noktaya sıçratsam' deyip, yine de geri çekildin mi?.. Belki korkudan?..

O büyük enerjiyi sonradan özledin mi? Sık sık onu andın mı?..

'Bir daha gelirse her şeyimle dahil olacağım.' diye mırıldandın mı?..

Gün içinde gördüğün o ufak ışığa da bunu fısıldadın mı? 'Onu belki tanıyordur.' dedin mi kendi kendine?..

Bu içinden söylediklerini onun zaten duyduğunu da düşündün mü?

Gün içindeki o ufak ışık, senin gecendeki o kocaman enerji ile aynı şey olabilir mi?..

O ufak ışığı zamanla sevip, benimsediysen, o gece gelen koskoca patlamalı enerjiyi de sevginle kabul etsen?..

Belki senden bu bekleniyordur?

Cesaretle üzerine gitmen ve dahil olman...
Sonunu pek de düşünmeden yapabilir misin? O kadar aşık mısın?..


Arıza Adam
Ömer Dalman
06.09.2017

Yeterince özgür değil

Yeterince açık yüzümle değil
tam kendimle değil
perdeden görünüyorum
çünkü

dünya yeterince özgür değil...

Saygım olduğundan
biraz kırılganlığımdan
çekingenliğimden

perdeden görünüyorum.

Anlar nice dostlar beni
patlayan ışığımla değil
loşlarımla
grilerimle görünüyorum
çünkü

dünya yeterince özgür değil...

Görüşür müyüz belki bir gün
damarlarımda akar mısın sen de
bilmiyorum
biraz kırılganlığımdan
ait olmadığımdan
perdeden görünüyorum
çünkü

dünya yeterince özgür değil...


Arıza Adam
Ömer Dalman
06.09.2017

Ko'mayın beni n'olur!

Dışarısı cehennem!
dışarısı balçık, bataklık
virüslerle dolu okyanus!

Dışarısı bana hüsran
boşuna çaba
yerinde sayan adımlar
boşa çalımlar!..

Ko'mayın beni dışarı n'olur!
acıyın garibe
kapatın donanımlı bir odaya
yemek su verin kapı altından.

Üretirim bütün gün
yardım ederim sizlere
sanatın doruklarında yüzerim
ko'mayın beni dışarı n'olur!

Dışarısı kara alevler!
harıl harıl dönen sistemin çarkları
boşa akıtılan nehirler
pisliğin yığıldığı atıklar!..

Kapatın beni donanımlı bir odaya
acıyın garibe
ko'mayın beni dışarı n'olur!..


Arıza Adam
Ömer Dalman 06.09.2017


1 Eylül 2017 Cuma

Gördüm kem gözünü

Gördüm kem gözünü
nazara boğan bakışını da
ses etmedim
teslim oldum sadece Rabbime...

İstedin dağılmasını yuvamın
yapraklarını dökmesini gül gibi karımın da
dualara verdim kendimi
yakardım akşamları Rabbime...

Değil ki kalıcı kimse
ne olacak görsen acımı?
Ne kazanacaksın kendinde
dedim de
dinletemedim ki gafile...

Nazar etme
sürme el Rabbimin teslimine!
Görünmez ateşim
temizdir nefesim
helak olma iyiliğimde
tövbe et hemen sen de!

Bilmezsin oyundur dünya
gözündeki elektrik kendine bela
yapma, pes et teslim ol artık
yakmadan kendini
affet kendini
bağla bir an önce kendini Rabbime...


Arıza Adam
Ömer Dalman
01.09.2017

31 Ağustos 2017 Perşembe

Umudunu yitirme!

imagebam.com

Adamım diye gelme

Gençle genç
çocukla çocuk
yaşlıyla yaşlı olamıyorsan
bana 'bilgeyim' diye gelme!

Serseriyle serseri
sarhoşla sarhoş
dertliyle dertli olamıyorsan
bana 'filozofum' diye gelme!

Ölenin ardından gözyaşı
gidenin ardından kovayla su dökmüyorsan
bana 'oldum' diye gelme!

Çöküp yere kendine kapanmıyorsan
gördüğünle duyduğunla kalıyorsan
sadece gündüz uyanıyorsan
bana kitap dolusu bilgiyle gelme!

Kılıfına sorgusuz bağlandıysan
ötesini kendine sormadıysan
çocuğuna da bunları anlattıysan
bana 'doğru ebeveynim' diye gelme!

Eleştirilere kulak asmadıysan
tek doğru bende deyip kaldıysan
dost masasına gönlünü koymadıysan
bana 'adamım' diye gelme!


Arıza Adam
Ömer Dalman 31.08.2017

8 Haziran 2017 Perşembe

Yalan çıktı

Adıyaman tütünü aldım; acı çıktı.
Son iki yıl hayallerim boşa çıktı.
Kes şu kırmızı kurdeleyi Allah'ım
Arıza Adam'ın inan canı çıktı...

Çok mu önemliymiş ki hayat
yaşarken ölmenin can acısı
kırık kanadın çaresiz çırpınması
betonlar arasında renk çatışması...

Uzatmalarda artık Arıza Adam
onu yaşatan tek şey 'Rabbim'e selam'.
Sağlam, dik duracak da ne olacak?
Sen, ben, o kimse umrunda değil inan.

Adıyaman tütünü aldım; acı çıktı.
Kamyonun önünde yazan 'Ya Allah'tı.
Aldım selamımı başımın üstüne
tek aşkım vardı; o da yalan çıktı.


ARZ
Ömer Dalman
08.06.2017

Anlamalıydım

Anlamalıydım hasta olduğumda
yoktur bir şeyin demenden
hem de ateşim otuz sekizken...

Anlamalıydım kalbim sızladığında
kuruntu, sana öyle geliyor demenden
ben orada yalnızlıktan erirken...

Anlamalıydım yıllarımın yalan olduğunu
ben sorgusuz yeminime bağlıyken
tek ayak üstünde, umarsızken sen...

Anlamalıydım şairin çileyle yoğrulduğunu
derinleştikçe kucaklaşırken ben sonsuz'la
alabildiğine sığ, dümdüz yaşarken sen...


Arıza Adam
Ömer Dalman
08.06.2017

18 Mayıs 2017 Perşembe

Şaraba boğulmam lazım

Şaraba boğulmam lazım senle
bir gün, bir yerde...
Hep yalnız hep yalnız olmaz
dosta ihtiyaç var gönülde...

Tırnaklarında ojelerin
dudaklarında rujun
olmasa ne olur?
geçtik bunlardan sen de, ben de...

Hele bir doldur kadehimi
aç müziği
özgür bırak geceyi
zaman dediğin gafilde...

Bekliyorum o günü
aştım çoktan geceyi
hazır mıyım bilmem ama
şaraba boğulmam lazım senle...


ARZ

Arabesk

Hayat ta kendisi arabeskin
tam da ona takarım da
arabeski aşka bağlamam.

Acısıyla aşkın gönlümü dağlamam
dayanarım isyana
söverim hayata
varken gerçek hayale dalmam.

Derdim kendimle benim
ve kendim gibi olanlarla
dost masasındadır kalbim
gidenin ardından ağlamam.


ARZ

Gözleri oyunca

Karga gözleri oyunca
bilgeliğe bilgelik ekledi
Usta...

Ustanın kaderidir
öğrencinin isyanı
erenler bilir.

Sesini yükseltmez arkasından
gideceği yeri bilir
ve görmediğini...

Yoktur ihtiyacı gözlere
oyduğu görünendir sadece
hiçliğe varılmaz çarpışmayla

Usta görür, üzülür
çaktırmaz.

Bilgeliğe bilgelik ekler
her gözleri oyulduğunda.


ARZ

Gel!

Bana copy-paste'lerle değil
kendi bulgularınla gel!

Bana kendin gibi gel!

İlle de bilge olman gerekmez
Bana samimice gel!

Sonra elbet bilge de olacaksın.

Şimdi
seni bekliyorum...
Gel...


ARZ

Sadece kendini

Kendini ispat çabası
çok şey yaptırır
maske üstüne maske taktırır.

Aydınlanma çabası
her şeyi bıraktırır
kendi içine baktırır.

Biraz sus...
Sus ve dinle
sadece kendini...

ARZ

Haberimiz yok

Düşman olmuşuz birilerine
zehirli akrep bellenmişiz
sakınılmışız da
ortada zehir yok?..

Köpeğe kuduz demek kolay
okşamadıysan başını bir kere
ejderhaya çevirmek fareyi
sele çevirmek yağmuru
iki damlada boğulmak kolay.

Duygusal demiş birileri
gönülden sevdik diye
takıntı adletmiş aşkı
zarardaymışız hepten de
haberimiz yok?..

Adam yerine konmamışız
sünepe bellenmişiz
yapıştık mı gitmezmişiz de
haberimiz yok?

Bağlı kalmışız yemine
kutsamışız yuvayı ölümüne
gönlümüzü vermişiz her şeye de
sırtımızdan bıçaklanmışız
haberimiz yok...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
18.05.2017


14 Mayıs 2017 Pazar

Hepsi yalan!

Sanmayın!
kanmayın!
inanın
bırakamadığım yalan!

Bıraktım çoktan
sadece yolumdayım
ondaki korku özünden, ruhundan...

Öldürdük aşkı
bozduk lakin yemini çoktan.
Kopamadı bir türlü diyorsa
inanın yalan!..

İçerideki imkanları
varlığı, yokluğu sormadan
dinlemeyin, aldanmayın
inanın hepsi yalan!


Arıza Adam
Ömer Dalman
15.05.2017

Özgürken

Özgürken sevdim
özgürken bağlandım
özgürken keşfettim
özgürken dellendim
özgürken kopmadım.

Özgürken inandım
kuralları tanıdım
nefret ettim, darlandım
özgürken kanmadım.

Salağa yattım
ses etmedim, karışmadım
kendi haline bıraktım
içime attım özgürken.

Değerini bildim
an geldi alevlendim
ama hiç bırakmadım
özgürken sevdim seni
özgürken…


Arıza Adam
Ömer Dalman
04.05.2017

Ne yapsın?

Yazarız, çizeriz, söyleriz
lüksüdür ruhun sanatımız
güleriz, ağlarız not ederiz de
mahrum olan ne yapsın?..

Sözüm ona pek enteliz
fikirzadeyiz, efendiyiz
aydınlığı parselleriz de
bir kalemi olmayan ne yapsın?..

Çırılçıplak olacan an gelecek
Mehmet Dayı bile seni bilecek
çocuklar gibi seninle gülecek
yürekten gelmeyen selamı ne yapsın?

Yazarız, çizeriz, söyleriz
yaslanır arkamıza izleriz
hayat güzel deriz de
tek bir şeyi olmayan ne yapsın?


Arıza Adam

Ömer Dalman
29.04.2017

Çıkarım yoldan

Sar tütünü sar hocam!
Onsuz her dakika çok boktan.
Sevgim benim yeminimdir
söz bozulmuş; çıkarım ben yoldan.

Dimdik, yakışıklı tertemiz adamım
elimi sallasam binini yakalarım
lakin gözüm yok ki başkasında
o’ydu benim aşkım, kalbim, damarım.

Neyi kaydettiğine üzülürmüş
yükseklerde görür yanarmış
kanatlansa gelse de farketmez
Mecnun Leyla’ya bir kez kanarmış.

Sar tütünü sar hocam!
aldık başa derdi hiç yoktan
dünya onsuz daha bir yalan
haydi eyvallah çıkarım ben yoldan!


Arıza Adam
Ömer Dalman
29.04.2017

Gitsek mi?

Akşam olsa da içsek mi?
kadehleri masaya dersek mi?
şarapsız bu dünya çok çirkin
var güçle kafaları çeksek mi?

İçmeyince temiz olmuşum
içtikçe ayyaşa bağlamışım
lakin akşamları aşmadım
bu gece şişenin dibini görsek mi?

Arıza Adam der ki; dünya boş
olmalı insanın gönlü akşam hoş
hele bir de aşkın yoksa yanında
şişe şişe cehennemin dibini görsek mi?

Aşmışım bedeni çoktan
hayat ahiret oldu bana toptan
hele reddettin ya sen de sevgimi
sabaha bu alemden gitsek mi?..


Arıza Adam
Ömer Dalman
29.04.2017

Sadece Bıraksa

Sadece beni bana
karanlığımı ışığma bıraksa
bir saat izin verse
her şey çok güzel olacak!..

İstediğini almak için illâ
uğraşmasa
oluruna bıraksa
fırsat verse bana
her şey çok güzel olacak!..

Ha deyince olmaz ki!?
izin vermek lazım aşamalara
ve bırakmak
özgür kılmak lazım bazen.
Hani bir nefes sadece
bir “ohhh” çekmek dediğim…

Şunu bir kere becerse
vallahi de
her şey çok güzel olacak!..

Aşkları yıllanmışlara
gönülden perçinlenmişlere bu sözüm…


Arıza Adam
Ömer Dalman

Klavyende

Yoktur yalan benim sözümde
her dediğim inan aha tam burada

özümde…
klavyede filozofluk kolay oğlum!
gelsene!

İki dakka dursana hele benim önümde!?..

Gruptan gruba akarsın
tüm zamanını piç eder
resim üstüne resim atarsın.
Çaldı mı kapını gerçek dostlar
fahişeden beter kendini satarsın!
Yalancıların kitabını yazdık biz oğlum
Gerçeklerden feryat figan kaçansın!

Yoktur yalan benim sözümde
diyorsam bir şey
atarım altına imzamı her seferinde
bir şey bilirim haliniz toptan yalan
sevgin de, bilgin de sadece klavyende!..


Arıza Adam
Ömer Dalman

İçin

imagebam.com

Dötünden

Adıyaman’ın tarlaları tütünden
sever bazıları beni gönülden
tütünüme sakın laf etme
sokarlar tütünü dötünden!

Nice uykusuz gecelerime derman
kalitesizi ölümlere ferman
iyisini seçmeyi bileceksin
çağırma sonra cenazene, anlamam.

Tür tür gavurunu denedim
TL-TL paraları devirdim
en pahalısı elime geldi de
ben hiç birine tütün demedim.

Adıyaman’ın tarlaları tütünden
al kahvenin yanına bir tane harbiden
yine de sen işi abartma
götürür bu tütün adamı dötünden!


Arıza Adam

Ömer Dalman
04.05.2017

17 Nisan 2017 Pazartesi

Görmüyor musunuz?!


Görmüyor musunuz?!

Beni dışarıda görüp de; “Bu asosyal, evden hiç çıkmıyor.” diyen komşular
ve beni sadece kendi sığlıkları kadar tanıyan tanıdıklar:

Var mı haberiniz içeride ne olduğundan?..
Görmüyor musunuz; aynı değilim sizinle?..
Uzak duruyorum grilerden, anlamsız renksizlikten...
Pekiyi sizin ‘içiniz’ ne kadar?
yeterli mi gerçekten?..

Beni dışarıda görüp de; “Bu adamdan bir cacık olmaz. Kopuk.” diyen komşular ve beni sadece kendi sığlıkları kadar tanıyan tanıdıklar:

Rutinlerinizin aksine isyanlarda,
görmüyor musunuz ürettiğimi sürekli?!

Kesintisiz düşüncemi diri tuttuğumu
kelime kelime dizgilerde olduğumu
konuşma üstüne konuşmalarda
çizgi üstüne çizgilerde ortaya koyduklarımı

görmüyor musunuz?..

İhmaliniz ilgi alanım
ihmalim ilgi alanınız
gittiğiniz yerin tersinde
uyuduğunuz geç saatlerinizde
es geçtiğiniz düşüncelerde
kimine göre gereksizliklerde
ama bu ben’im…

Bardakken siz; suyum ben
sağolun… Gerçekten sağolun!
ama yudumlayın arada beni
çok seviyorum halbuki ben o bardağın çeperlerini
saydam, kimi zaman rengarenk camını.

Olmasaydı su; olmazdı bardak.
Size göre rutini ihmallerde
ama hep o bardakla iç içe
düşüncenin sıfırlandığı yerde
ama hep kendimde…

renk renk kadehlerde
ama hep kendi rengimde…

Huzurlu müzikler çalın bana
yudumlar alın arada
ısıtayım içinizi
dökülür giderim sizsiz bu yollara
yapamam ki tek başıma?..

Bırakın dokunayım dudaklarınıza
kelime olayım dillerinizde
şarkınız gecelerinizde
nefretiniz öfkenizde…

belki kenarda bir köşede
kaldırım taşının çiziğinde
çatıda görünmeyen kiremitlerde
ama hep sizle!

Seviyorum sizi be!!!
görmüyor musunuz?!..


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
14.04.2017

8 Nisan 2017 Cumartesi

Kederdeyim

Arabeskin dibindeyim
hüsranın fevkindeyim
lakin yollar ayrıldı
sarhoş değilim kendimdeyim.

Pişman desen; olamam
daha fazla aşkla dolamam
tutmamış kutuplar bir kere
kralı olsa artık onla doyamam.

İnanamazdım olacağına
hüznün yuvama dolacağına
her şeyi bir kenara bıraktım
aklım bir tek çocuğumda...

Arabeskin dibindeyim
belki kendi derdimdeyim
ayrılık zehri sardı bacayı
bu sefer bildiğin kederdeyim.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
09.04.2017


Tek kalan

Yeni hayatın kuvözünde
bilgeliğin hiçliğinde
teslimiyetin birliğinde
bekliyorum sessizlikte...

Boşa harcadım desem; yalan...
Geride bıraktıklarım
gerçekti sevgimi adamam.
bekliyorum sensizlikte...

Aşkım kendimce
gönlüm derince
ne kazandın dersen
benden içerideki ben kalan...

Hatalarım çok
yalanım pek de yok.
yarama derman çok
tek amacım sendin inan.

Yeni hayatın kuvözünde
arafın en çetininde
bıraktın beni öylece
dağlanmış yüreğimdir tek kalan.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
09.04.2017


4 Nisan 2017 Salı

Anlıyorum şimdi şimdi

Anlıyorum şimdi şimdi
buz gibi olduğunu
içtiğim o ılık suların.

Çiçek diye elime aldıklarımın
kaktüs olduklarını...

Bitmez diye ettiğim yeminin
bir ayağının yukarıda kaldığını...

Anlıyorum şimdi şimdi...

Yediremediğimden belki kendime
kızgınım sadece
acımasız canan
bende kalan zaten tek bir can.

Yine de acımasız vicdan
gürül gürül kader suları
kalp gönül dinlemezmiş

anlıyorum şimdi şimdi...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
04.04.2017

31 Mart 2017 Cuma

Dinletemedim

Denemiştim senelerce
olmadan birlikte teslim
olmaz diye...

O kor kutsal güneşe
kol kola bakmak lazım diye...

Aşkın şarabından
birlikte içmek lazım diye...

Belki çok dibindeydim diye

aşkta ilerledim diye

sıfırı çok önce önce yakaladım diye

dinletemedim...


Biri çok ileride

belki biri çok geride

araya katmanlar girdi diye

gitmedi sesim
ulaşmadı sevgiliye
hep uyardım kendimce de

dinletemedim...


Sakınmadım hiç sevgimi
ömrümce verdim kendimi
kul köle ettim bu gönlü de

dinletemedim...

Yokmuş duyan mı desem
alıp başımı dağlara mı vursam?

takma!
defalarca dik dur dedim de kendime

dinletemedim...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
31.03.2017



Hüzünlenmelerde

O şimdi
yeni hayatını kurma derdinde
kopma sancılarını
muzaffer keyife çevirmelerde...

Köklenmiş sevgiyi
topraktan sökmelerde o şimdi.
Kesti sulamayı çoktan
O şimdi
elindeki kor alevlerde...

O şimdi
alıp başını gitmelerde
özgürlük çığlıkları benliğinde
bendini sütunlarını devirmelerde...

Geçilmez olacağın önüne
Yaratan'ımdır tek güvence
yeni hayat yaklaşırken
ben biraz da hüzünlenmelerde...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
31.03.2017


Pozitif Bilim

Bir damla sevinç göz yaşı
bir nebze Yaratan aşkı yoksa
Pozitif Bilim
sana sitemim var.

Robotlara çevirmişsen bizi
tabletlerle telefonlarla tariflemişsen
bizi bizden almışsan Pozitif Bilim
sana sitemim var.

Bağlamışsan hayatı ispatlara
yetersizken icatların
etmemişsen kabul alemleri
Pozitif Bilim
sana sitemim var.

İki mesajla kavuşturup gönülleri
iki mesajla ayırmışsan
dokunmadan karşılıklı sevdirmişsen
Pozitif Bilim
sana sitemim var.

Bit kadar aklınla
oksijenle suyla
aramışsan alemleri
Pozitif Bilim
sana sitemim var.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
31.03.2017


28 Mart 2017 Salı

Onca sene

Şimdi artık
sevgisizliğin dürüstlüğünde
hayallerin kırıklığında
ruhum feryat sessizliğinde
sensizliğin eşiğinde...

kurban verilmeden günler önce
bıçağın soğukluğu ensemde
istenmediğimi bile bile

yaşıyorum...
tabii yaşamak denirse...

Ömrümü adamıştım bir keresinde
tek yastıkta kocamıştık senelerce
sandım ki hep; sevdik delicesine
nefesini tutmuş güzellikmiş maske...

Seven gönül anlar beni
gülünesi ağlanacak halimi.
Bin kere cehenneme gitsem değerdi
acısıyla tatlıysa birlikte onca sene...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
29.03.2017

21 Mart 2017 Salı

Yakından Uzaktan

Yakından sevdim
uzaktan sevdim
uykumda sevdim
kendimde sevdim

yine de
anlayamadım

anlatamadım.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
21.03.2017


20 Mart 2017 Pazartesi

Bu kadehi

Yılların beraberliği
yılların kopuşuna kaldırıyor
bu kadehi.

Özgürlüğün kutlaması olur belki
kimine sevinç
kimine göz yaşı...

Akla kara koptuğunda
yalnız aydınlıklar
yalnız karanlıklar
yalnız bilgeliğin saflığı...

Paketlenecek anılar
üzüntüler, mutluluklar
cepte kalacak gelinen sevgi.

Bu kadehi sana kaldırıyorum!
hep coşkuya, sevince değil
ayrılığa da kalkar elbet
gelen gideni aratmasın da...

Pürüzsüz olur yeni yolun belki
yeni dökülmüş, yağ gibi asfalt
yeni teknoloji tabelalar
varılacak temiz bir şehir...

Yılların beraberliği
yılların kopuşuna gebe şimdi
şanlı şerefli kutlamak lazım!

Bu kadehi sana kaldırıyorum.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
20.03.2017





13 Mart 2017 Pazartesi

Dertlisin gerçekten

Tükenmişsen
göremeyecek kadar
kırmızı işediğini
günde kaç kere sifonu çektiğini

içtiğin su iki bardaksa gün boyu
öğünlerinin kalmamışsa düzeni
ve dert etmiyorsan gülmeyi

o zaman dertlisin gerçekten!

kalmamışsa anlamı yarının
ayrımı yoksa gündüzle gecenin
ölmek bile önemsizse sana

o zaman dertlisin gerçekten!

Aç ellerini yaratan'a
bir tek O'na tutun!
kendini bile sıfırla ama
umutsuz olma sen...

Bitirmişsen hesapları
bilemeyecek kadar
elinde avucunda kalanı
salıver gitsin kader ağı!

sen dertlisin gerçekten!..


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
14.03.2017

12 Mart 2017 Pazar

Yok

Bu akşam içkim yok
tütünüm çok
uyku ilacım midemde
uykum yok...

televizyonda bir film
epey duygusal
ağırlaştı arada gözlerim
kendimden geçtim...

bir açlık sonra gurul gurul...
bir tabak buz gibi olmuş yemek
üstüne bir fincan kahve
ve tütün yine...
tat tuz desen
o zaten pek yok...

Bu akşam içkim yok
tütünüm çok
ama hiç
hiç uykum yok!..

Kopamadım dünyadan
susturamadım ruhumu
hiç uyutamadım ki?..

Bu akşam içkim yok
tütünüm çok
görmeden uyur muyum sabahı
pek umudum yok...


Arıza Adam
Ömer Dalman
13.03.2017

14 Şubat 2017 Salı

Bedenim

Ne isterse o
ona uyarım
veririm.

Hakim miyim ona?
Sanmam
sadece onu iyi dinlerim.

Acı ister
bazen tatlı
sevgi, saygı bazen
yüceltilmek kimi zaman...

veririm...

Ne karışık şeysin Beden'im!..
bazen yorarım ama
sonunda hep
hakkını veririm
Beden'im...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
15.02.2017


11 Şubat 2017 Cumartesi

Olmuyor Olamıyor

Binlerce bilgi biriktiriyorlar
gece gündüz paylaşıyorlar
ansiklopedilere taş çıkartırlar

ama olmuyor
olamıyor
bir adım ileri gidemiyorlar!..

Aşkın kitabını yazarlar
sağlıklı beslenmede üstatlar
yoga, pilates, akupunkturlar
botokslu, estetikli genç suratlar

ama olmuyor
olamıyor
ruhta sınıfta kaldılar!

Monitör karşısında filozoflar
her şeyi en iyi bilenler
dünyaları hayalde fethederler

ama olmuyor
olamıyor
samimiyette olamadılar.

Kurtulan çoktur görünüşte
nasip olmadı ki hiç herkese!?
bilge duruş elbiselerinde

ama olmuyor
olamıyor
sızamadılar ki bir türlü öze...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
12.02.2017

22 Ocak 2017 Pazar

Trompet

Sakin sessiz
ölü nefesinde trompet
sonsuz dinginliğe alır sizi.

Ritmlerle birlikte ayaklanır
delice coşkuya alır ansızın.

İsyana sürükleyen kor alevler
dumanlı gecenin sarhoşluğu
ama hep severek...

Nefesiyle nefesinize karışır
her haline tercüman benliğin
bütün duyguların adıyla
içinize ruh üfler trompet.


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
22.01.2017


20 Ocak 2017 Cuma

Bilmiyorum

Ne zaman uykum gelir
bilmiyorum...
Ne zaman aydınlık olur
ülkemin yüzü güler
bilmiyorum...

Geceler benim oldukça
memnunum.
Ama
güzel olması lazım sabahların da...

Şarapla aldatıp kendimi
uykuya dalıyorum
unutuyorum...

sabah oluyor sonra
kahretsin!
hatırlıyorum...

Ne zaman doğacak güneş?
ne zaman gülecek yüzler
bando mızıka ile kutlanacak gündüz
ve kalıcı olacak mutluluklar

bilmiyorum...


Arıza Adam
Ömer Dalman
21.01.2017

Bazılarına

Bazılarına asil paylaşımlar lazım.
Bazılarına marka
etiket cümleler lazım...

Şöhret tozları
ve tanınmışlık lazım
yoksa okumazlar
dinlemezler
zaman ayırmazlar.

Kısa kısa cümleler
dokunup giden parmaklar...

Bazılarına manşet lazım.
öyle alelade sözler olmaz!
Geçici tüketim lazım onlara

sabun köpükleri
filozofların manşet sözleri
geri çekilen dalgalar
denizde kumlar...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
20.01.2017

16 Ocak 2017 Pazartesi

Bihaber

Hafif kibar gülümsemeler
tabağı tek parmakla düzeltmeler
ona uyumlu yavaş hareketler
üzerinde pek şık elbiseler...

Anlık gösterilen samimiyetler
porselen diş göstermeler
bol botokslu takviyeler
sonrası gelmeyen gösterişler...

Bu mudur elitliğin tarifi?
Hani sanatın dibine vurmuştu
görgüsü hele en üsttendi
Ne oldu onca alternatif öğretiler?..

Diyeceğim budur ey garipler
yıllarca kitapları devirenler
ambalajı çok para edenler
sığlıklarda gezinenler
ruhun derinliğinden çoğu bihaber...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman
16.01.2017

11 Ocak 2017 Çarşamba

10 Ocak 2017 Salı

Yarını beklerim

Triplere girdiğimde sebepsiz
kıstırdığımda kuyruğumu endişeyle
sıcak bir dost selamı
sevgiliden bir öpücük bekler
zikirlerime kuvvet veririm.

Üzerimde bir battaniye
sırt üstü, hareketsiz
fonda sakin bir müzik
nefeslerimi dinlerim.

Yıkılıyor dünya sanki
son anlarda gibi anlamsız
bir korku, bir endişe
kendimin tam tersiyim.

Yok ki çarem?
Doğal kabul ederim.
açmadığım kapağını
gizli umut kutum gönlümde
sadece yarını beklerim.


Arıza Adam
Ömer Dalman
10.01.2017