19 Haziran 2013 Çarşamba

Bi-taraf olursan bertaraf olursun!



Direniş süreci boyunca artık herkes içinde patlayan volkanlardan dolayı kendine engel olamıyor ve gerçek rengini göstermeye devam ediyor.

Bu süreç boyunca, bir vatansever (taraf) olarak ben de yayınlanan haberlerin bazılarını seçerek, doğal olarak 'çekimser' olmadığımı, bir ideolojim olduğunu göstermekteyim facebook profilimde.

Tabii artık içteki gizli renkler kendini açığa vurmaya başladığından, benim bu tavrımı eleştiren ve profilime gelerek, beni 'provokatörlük'le suçlayan kişiler oldu ve olmaya da devam ediyor.

Yine daha bu sabah, zaten kendisinden şüphelendiğim bir 'şaşkolozu' profilimde engelledim. Hem de epey bir tanıdığım biriydi. İnternette yayınlanan haberleri paylaşıyorum ve altlarını da kendi yorumlarımla süslüyorum diye 'tanıdığı en ala provokatör' oluvermişim şaşkolozun!

Yahu bir kere bu zaman tamamen sıradışı bir zaman. Yani, milletlerin hayatlarında önemli sıçramalar yaptıkları dönemler vardır ve bu süreçte de halktaki itki maksimum düzeydedir. Her zamanki gibi ılımlı, sessiz-sakin, işine bakıp gözünü kapayan, akşamları da evine gidip filmini izleyen bir tavır kanımca salağa yatmak veya aptallığın ta kendisi olur. Erdoğan bile dememiş miydi "Bi taraf olan bertaraf olur." diye? ..

Yani böyle zamanlar enerjinin maksimum olması gereken süreçlerdir. Halkın enerjisi yükselir, tavan yapar, çünkü milletlerin irade şeklini reforma uğratması doğum gibi sancılı bir işlemdir. Bu doğumu onaylayanlar vardır, onaylamayanlar vardır veya "ben ses etmeyim, gebeye elimi sürmeyim de, çocuk doğsa da olur, doğmasa da olur." diyenler vardır.

Bu doğumu isteyenlerden 'bir vatandaş' olarak, fikir-düşünce ifade özgürlük haklarım dahilinde, kimseye kişisel hakaret ve tacizde bulunmadan, hukuk sınırları dahilinde bu doğuma kendimce destek olmak da benim seçimimdir. Kimse de buna karışamaz.

Doğuma tümden karşı olanlar zaten benim facebook profilime artık pek de dahil olmuyorlar, çünkü büyük oranda 'doğumu onaylayanlar'la dolup taşan bir arkadaş kitlem var. Onlar da kendi profillerinde diledikleri gibi haberleri paylaşma ve fikirlerini not düşme özgürlüğüne sahiplerdir ki ben asla onların profillerine girip de hakaret veya hiciv içeren yorumlarda bulunmam. Bana ne yani?..

Ama az önce bahsettiğim gibi, doğumla ilgili hiçbir kesin tavırda bulunmayan tek tük arkadaşlarım halen profilime dahil olduklarından, kendi içlerinde bi-taraflığın doğal patlamalarını yaşayıp, bana iki çift laf etme tavrını sergilemekteler. Bunların da ana teması nedense hep; bu haberleri bu kadar çok paylaştığım için 'provokatörlük' yaptığım şeklinde...

Tekrar söylüyorum bu şaşkolozlara:

Sen gerçekleşmekte olan bu doğuma, halkın reformuna, milletin reformuna destek vermiyor ve sessizce sakince, kendi deyişinle 'medeni demokratlık' sergiliyor olabilirsin. Gerçi bu seçim bana göre tamamen kemiksizliktir, ama yine de senin seçimindir, bir şey diyemem. Ancak, sen gelip o kemiksiz duruşunla, bi-taraf halinle bana 'provokatör' deme cüretini gösteriyorsan, bu bana resmen tacizdir! Rengini belli eden vatandaş, profilinde ister 10 tane haber paylaşsın, ister 100 tane haber paylaşsın, bana göre bir fark yoktur. Kendin dansöz gibi ideolojiler arasında dalgalanır durursun, ama benim gibi, seçimini arslanlar gibi yapmış insanlara da lafını atar gidersin!?

Var mı böyle bir şey koç'um?..

Ya olduğun gibi ılımlı, bi-taraf dansözlüğüne devam edeceksin, ya da "Hayır efendim! Ben bu doğumun karşısındayım!" deyip, adam gibi tarafını belli edeceksin! Sen bana bu sıfatı yüklemekle, benim gibi milyonlarca ayağa kalkmış vatandaşına da tacizde bulunmuş oluyorsun. Ama tabii 'kemiksizlik aklı', sana bunu hissettirmeyecek kadar kıt olduğundan, sana da çok kızmıyorum. Sen ve senin gibileri farkettiğimde, sadece profilimden silip, engellemeyi, kendi ruhumdaki bir ayıklanma, bir çözümlenme olarak görüyor ve kendi sağlam duruşumu en demoratik şekilde sergilemeye devam ediyorum. Ancak bu doğumu onaylamayanlardan da keşke benim gibi dimdik durarak kendi profilinde veya bloğunda adam gibi saygın bir şekilde yazılarıyla sergileyenlerin sayısı da çok olsa da; ben de en demokrat şekilde onların profillerini ziyaret edip, düzeyli bir tartışma ortamına dahil olabilsem...


ARIZA ADAM
Ömer Dalman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder