5 Ağustos 2018 Pazar

Kendini büyüt, ama nasıl?

imagebam.com


Tekrar tekrar hep sevdiğim insanlara gücüm yettiğince bu önerimi hatırlatıyorum:
Evet... Çok bilgi var okuyacağımız. Bu hayatın işleyiş ve felsefesine yönelik çok güzel düşünce modelleri var her yerde. Bunların her birine yetişmeye kalksak; hayatımızın sonuna kadar yine de hepsini okumuş olamayız.

Ancak bizim amacımız sadece bütün sorulara cevaplar veren ve hayata dair sonsuz kadrajlarda cümlelerle çözümler önermek değildir kanımca. Hayatın boyunca bin tane kitap okursun ve onlardaki bütün düşünce modellerini benliğine depolarsın. Bu doğaldır. Okuyan herkes bu eylemi de yapmaktadır. Bilgin artar; bunu sosyal hayatına, ailene, dostlarına yansıtırsın ve böylece akıllarda nitelikli bir tanımın oluşur. Ok, bunlar güzel şeyler tabii ki.

Ancak; içinde senden başka, daha geniş bir sen var... Binlerce kitabı hatim de indirsen; o gözlerini-kulaklarını kapatıp, sık sık tefekküre dalmadan, meditasyon ile içe dönmeden kendin ile gerçek anlamda buluşamazsın! Okuduklarını içine kalıcı olarak geçirerek, varlığında titreşim değişiklikleri gerçekleştirmen için mutlaka tefekküre zaman ayırman gerekiyor! Yoksa sadece bilgileri takip etmekle çoğu zaman düşünce sporundan öteye geçemezsin hayatının sonuna kadar. Evet! Dünya hallerine bunun da katkısı büyük! Ama sence biz sadece bu dünya hallerimizi inşa etmek için mi buradayız? Daha ötede bir şey yok mu sence?..

Köyde toprakla uğraşıp, hayatında belki sadece tek bir kitap okumuş, ama oturup konuştuğunda seni bilgisiyle şaşırtan Mehmet Emmi'ye ne diyeceksin?..

Lütfen sık sık içine dön ve gözlerini kapat ki; algı sınırlarına seçerek aldığın her şey kendini senin varlığına fiziksel anlamda yerleştirerek, başkalaşımına sebep olsun.

Bunları; ben her şeyi çözdüm yuttum demek için değil, tadını çok aldığım halde, son zamanlarda zaman ayırmadığımdan, kendime de hatırlatmak için yazdım. Bana ilham veren herkesi seviyorum.


Ömer Dalman
ARZ
05.08.2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder